jeudi 12 juillet 2012

Vinska kraljica Slovenije 2009

JE KAROLINA KOBAL, IZ VRHPOLJA PRI VIPAVI!
Karolina Kobal, Vinska kraljica Slovenije 2009
Pozdravljen dragi ljubitelj in častilec dobre vinske kapljice!
V veselje in čast mi je, da se Ti lahko predstavim kot Vinska kraljica Slovenije 2009. Rojena in vzgojena na vinogradniški in trsničarski kmetiji, sem že od malega povezana z delom v naših »plantah« in vem, koliko truda in ljubezni je potrebno za pridelavo te tako plemenite pijače. Še preden je trta nared za svoje dokončno mesto v vinogradu, so potrebne ure in ure dela za pripravo in cepljenje cepičev in podlage ter nato za vzgojo zdrave in močne cepljenke. To je pogoj, da se lahko začne zgodba vinogradnika, ki traja skozi vse leto. Najprej je pomembna prava izbira tal in sorte za vinograd, nato spomladanska režnja in vezanje, okopavanje, negovanje in izbira najboljših poganjkov... Delo v kleti je poglavje zase. Pravilni postopki stiskanja grozdja, vrenja, staranja vin in znanje kletarja so nujni za to, da postane vino kakovostno in nas njegov okus in značaj zadovoljita.
Naši deželi Sloveniji v svetu ni para po raznolikosti podnebja in tal za pridelovanje vin različnih sort in kakovosti na tako majhnem prostoru. Pogoji za vinogradništvo so v naših treh vinorodnih deželah Primorski, Podravski in Posavski zelo pestri, a istočasno tudi zelo zahtevni. In kljub vloženemu znanju in trdemu delu, je pridelek marsikdaj odvisen od nepredvidljivih zakonov narave. Morda je prav zaradi strahu pred spomladansko pozebo, točo, poletno sušo ali deževno jesenjo, navezanost človeka na njegov vinograd še toliko večja. Večja pa sta nato tudi veselje in hvaležnost, ko nas trta jeseni bogato nagradi in veš, da je ves trud poplačan. In priznam, da je ta čas tudi meni najbolj všeč. Ko se zberejo sorodniki in prijatelji, da bi nam pomagali v trgatvi. In ko skupaj nazdravimo, se mi prebudijo spomini na trenutke, ki smo jih preživeli ob skupnem delu, včasih v dežju in naporu, včasih v soncu, smehu in petju.Takrat se spomnim tudi na svojega brata Andreja, ki mu posvečam moje kraljevanje. Pred leti sva sanjarila, kako bom postala vinska kraljica in ko me je vozil na traktorju, sem v smehu celo vadila kraljevsko pozdravljanje... Ob njem mi je bilo vselej lepo delati in me je ogromno naučil, pa čeprav nevede... Dal mi je toliko izkušenj, in nenazadnje tudi to, koliko bolečine in praznine lahko povzroči popiti kozarec vina preveč.
S svojim znanjem in izkušnjami se bom trudila dostojno predstavljati našo vinorodno deželo Slovenijo in bogastvo naše tradicije. S spoštovanjem do narave in vseh pridnih rok. Na življenje! Na zdravje!

Karolina Kobal, Vinska kraljica Slovenije 2009
Vins Slovènes

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire